Újragondolták az internátusának helytörténeti vetélkedőjének koncepcióját. A diákok nagy lelkesedéssel fogadták az új versenyt, amelyet október 9-én tartottak. Az alkalomról Mayer Ferenc kollégiumi nevelő írt személyes beszámolót.
Úgy kerültem bele a verseny szervezésébe, hogy egyik nap Ági (Kesztyüs Ágnes – a szerk.) mondta van neki egy ötlete:
„Mi lenne, ha idén, ami az V. alkalom lesz a verseny történetében, valami újat csinálnánk?!” Az ötlete az volt, hogy az Ázsia Expressz mintájára vigyük ki a versenyt a városba és különböző állomásokon kelljen feladatokat megoldani a gyerekeknek. Valamint számítson, hogy mennyi idő alatt teljesítik a feladatokat és a távot. Nekem nagyon tetszett az ötlet és annyira magával ragadott, hogy minden percét élveztem az újragondolásnak. Ez egy igazi csapatmunka volt. Mindenki bedobta az ötleteit és igyekeztünk a hibákat, esetleges buktatókat kiszűrni. Ágié volt az új koncepció és ő adta leginkább a dizájnt. Józsi (Vénosz József – a szerk.) volt, aki a kérdésbankot összeállította, melyeket elosztottunk az egyes helyszínek között. Egyes kérdéseket kivettünk az esetleges aránytalan kérdésmennyiség miatt. A digitális háttérmunkát én csináltam.
Mikor elkészült a koncepció, akkor öntöttük végleges formába a feladatokat. Ennek külső jegyei voltak, hogy minden feladatlapon, borítékon, állomáson a REFI logó megjelent úgy, mint az Ázsia Expresszben a saját logójuk.
Visszajelzésként azt kaptuk a gyerekektől, hogy tetszett nekik az újragondolt verseny. Olyan szoros volt a befutó, hogy 5 csapat 5 percen belül volt. A 3. és 4. helyet csak „szétlövéssel” tudtuk eldönteni, melyet egy 5 kérdésből álló villám kvízzel bonyolítottunk le.
Mivel elég kevés nevelő volt a lebonyolításhoz, így végzős diákokat is bevontunk. Felkészülésként felolvastuk nekik a szabályokat, hogy számukra érthető-e így.
A verseny napján a köszöntést követően a résztvevőknek is felolvastuk a szabályokat, megbeszéltük a felmerülő kérdéseket. A három fős csapatok 10 perces késleltetéssel indulhattak el. Az indulás sorrendjét számhúzással döntöttük el.
A verseny során célunk volt, hogy minél kevésbé támaszkodjanak a mobiltelefonra, inkább személyes interakciókat szerettünk volna. Így egyes feladatokhoz a járókelőktől kérhettek segítséget.
A verseny végeztével az első három helyezett oklevelet és különböző díjakat kapott, míg a többiek emléklapot.
Jó volt látni, hogy mennyire komolyan vették a gyerekek a versenyt. Úgy vélem elértük célunkat és egy jó hangulatú verseny keretében tudhattak meg új dolgokat a kollégisták városunkról, kiknek Pécs nem annyira ismert, mint az itt élőknek.
Mayer Ferenc











