"prudentes et simplices"

Pécsi Református Kollégium Intézményi Információk

A  projekt a PRK negyedikesek és székelyudvarhelyi kortársaik között már a korábbi években is többízben megvalósult testvérkapcsolati csereprogram újabb lehetőségét finanszírozta. A Miniszterelnökség Nemzetpolitikai Államtitkársága  és Betheln Gábor Alapkezelő társfinanszírozásában 1.000.000 Ft támogatásban részesült.megvalosult logo

A két osztály a 2021/2022-es tanév elején vette fel egymással a kapcsolatot a pedagógusok révén. A bemutatkozó levelet és kis videófelvételeket a gyerekek levelezőpárokká alakítása követte, amelynél figyelembe vettük az érdeklődési kört, a személyiséget. Megkezdődött a személyes kapcsolatfelvétel köztük. A levelek váltották egymást, egy-egy csomagküldés is feldobta és lelkesítette a két osztály tanulóit.

A 2023-as évben, a vendégfogadást tavasszal valósítottuk meg. Április végére vártuk és fogadtuk Pécsett a székelyudvarhelyi gyermekeket. Helyben és a környéken kirándultunk, megmutattuk a környékünk természeti, épített kincseit, nemzeti kötődéseit.

A viszontlátogatásra a tanév végén, június 9-13. között kerül sor. A kirándulást a BARÁTSÁG jegyében tettük meg, követve egy olyan példát, amely megmutatja, hogy sem távolság, sem idő nem szabhat gátat egy életre szóló kapcsolatnak. A pécsi csoport kiutazása egyúttal a tanulmányi kirándulás elemeit is felvonultatta a sok információ, új ismeret begyűjtése révén, mivel a kirándulásokat a két költőóriás életének meghatározó állomásaival terveztük.

Petőfi Sándor születésének 200. évfordulóját ünnepli a magyarság 2023-ban. Tudjuk, hogy a nemrég, 2017-ben ugyancsak bicentenáris Arany János és fiatalabb pályatársa között szoros barátság szövődött. Ez adta az apropóját annak, hogy az egymástól 720 km-re élő gyerekcsoportok találkozása kétszeresen is a BARÁTSÁG jegyében teljesedjék ki. A személyes kapcsolatok gyerekkorban különösen meghatározóak a személyiségfejlődésben. A hosszútávú kapcsolatok elkísérnek a felnőttkorba, amelyek segítségével megerősödik a jellem. A két osztály tanulói között fennáll a lehetőség, hogy a barátság egy életre szóljon. Az eltérő környezetben élő, de egy nyelvet beszélő, egy kultúrához és nemzethez kötődő gyermekek már 10-11 éves korban élményszerűen ismerkedhetnek meg az összetartozás értékeivel.

Mindkét helyszínen a fogadó családoknál. Ismerős gyermek családjánál, akikkel az online kapcsolatfelvétel félév táján megtörtént. A családias otthon mellett a gyerekek reggelit, bőséges úticsomagot és esti meleg vacsorát is kaptak.

A vendégbarátság jelentősen csökkenti a szervezési költségeket a szülők, családok áldozatvállalásának köszönhetően. A házi vendéglátás személyesebbé és tartóssá teszi a barátságokat a székelyudvarhelyi és pécsi gyerekek és családjuk között.

BESZÁMOLÓ A PROGRAMRÓL: FOTODOKUMENTÁCIÓ

PÉCSI REFI 4. b OSZTÁLY –

ORBÁN BALÁZS ÁLTALÁNOS ISKOLA 3. A OSZTÁLY

A 4. b osztály négy éves együttlétét koronázta meg az év végi erdélyi osztálykirándulás. Nagy várakozás, izgalom, valamint a testvérosztály áprilisban tett látogatása előzte meg a közel 800 km-es utazást. Mi a látogatást Petőfi születésének 200. évfordulója alkalmából a gyermeki tisztelet jegyében tettük meg. Nemzeti szalagokkal, koszorúval adtuk jelét annak, hogy a nagyra becsült költőt kis diákként is példalépnek tarjuk.

Június 9-én indultunk a hosszúnál is hosszabbnak tűnő útra. Az út végén a meleg fogadtatás egy pillanat alatt elfeledtette velünk az utazás minden nyűgét. A szállásadó családok, barátaink gondoskodtak rólunk a kint töltött napok alatt. Együtt keltünk másnap is útra Korondra, a parajdi sóbányába, ahol páratlan látványban volt részünk. A Medve-tónál Szovátán kisvonattal körbevittek bennünket a híres üdülőnegyed utcáin. Ugyanitt a Petőfi szobornál megállva nemzeti szalagot helyeztünk el iskolánk nevével ellátva.

A vasárnapot mindannyian a fogadó családokkal töltöttük. Ki-ki kívánsága szerint tölthette a napot kalandparkban, strandon, bobozással, hegymászással, libegőzéssel, strandolással. Hétfőn nem győztük egymásnak mesélni, ki mit látott, mit csinált!

Várt még ránk a Békás-szoros, ahol szembesültünk azzal, milyen parányiak is vagyunk a hatalmas sziklafalakhoz képest. Végigsétáltunk a szoroson, utolsó zsebpénzünkön ajándékokat vásároltunk az otthoniaknak, Máréfalván kemencében sült túrós lepényt vacsoráztunk.

Nem volt könnyű utolsó nap reggelén a búcsú. Annyi közös emlék birtokosai lettünk, évekig töltekezhetünk belőle!

Székelykeresztúron Petőfi szobránál koszorút helyeztünk el. Itt szavaltuk közösen Az apostol c. művéből A szőlőszem hasonlatot.

Köszönjük mindenkinek, hogy lehetővé tették a kincsek gyűjtését: az udvarhelyi 4. a osztály fogadó családjainak a gondoskodó szeretetet; a Határtalanul Program és iskolavezetésünk anyagi, erkölcsi támogatását; szüleink aggódó, mégis elengedő hátterét!

testvertal04 testvertal01 testvertal02
  testvertal03

3 logo

Pécsi Református Kollégium Intézményi Információk

Lábléc Logo

Elérhetőségek

Cím: 7630 Pécs Engel János utca 15.

Email: titkarsag@refipecs.hu

testvertal03

3 logo

Elérhetőségek

Cím: 7630 Pécs Engel János utca 15.